Шановні присутні! Закінчується навчальний рік і тому ми зібралися сьогодні, щоб зробити певні підсумки роботи колективу школи, оцінити діяльність завідувача філії на посаді протягом 2022-2023навчального року.

На цих загальних зборах ми керуємося Положенням про порядок звітування керівника "Захарівської загальноосвітньої школи" перед трудовим колективом, представниками громадського самоврядування школи, щодо своєї діяльності на посаді протягом навчального року, яке було затверджено за загальних зборах у червні 2015 року.

Як завідувач філії, у своїй діяльності протягом звітного періоду, я керувалася Статутом школи, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками завідувача філії, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.

1.Загальна інформація про школу.

Захарівська філія Новоукраїнського ліцею №8 відноситься до відділу освіти Новоукраїнської РДА. Управління та фінансування здійснюється відділом освіти. Будівля школи прийнята в експлуатацію 1971 році, земельна ділянка, яка належить школі має площу 1,8 га. Приміщення школи розраховане на 330 місць. У 2022-2023 навчальному році працювало 15 педагогічних працівника та 8 працівників з числа обслуговуючого персоналу. Навчання завершило 67 учнів.

Сільська школа – це унікальне явище, тому що школа в селі – це соціокультурний, освітній центр, який акумулює духовність і традиції, національну ментальність і звичаї народу. Якщо живе школа, триває життя села.

Авторитет закладу визначається внутрішньою культурою. Шкільна культура є сукупність традицій та ритуалів. Англійці кажуть: «Хороший той навчальний заклад, у якого старі стіни». Передусім це традиції, які гнучко вписуються в шкільну культуру. Однією з основних традицій школи – це часті зустрічі з родинами. Адже діти – головне багатство родини,школи. Сімейне процвітання і щастя можливе там , де є добре виховані й навчені діти. І саме сім’я відіграє вирішальну роль у навчанні та вихованні дитини. Адже саме із сім’ї дитина виносить перші враження про навколишній світ, в сім’ї формуються перші оцінні уявлення, закладаються моральні устої, прищеплюються культурні звички. Виховані діти можуть бути лише у тих батьків, які самі повсякчас дбають про свою вихованість, які силою власного прикладу прищеплюють норми культурного життя.Саме про це дбає педагогічний колектив разом з батьками.

Стан і розвиток шкільної мережі:

Педагогічним колективом закладу проведено певну роботу щодо збереження й розвитку шкільної мережі. На початку 2022-2023 навчального року було 63 учні, за рік вибуло – 1 учень. На кінець навчального року кількість учнів становила 67 учнів.

У 2022-2023 навчально-виховний процес здійснюється українською мовою. Щорічно перевіряється виконання Закону України «Про мови», контролюється стан викладання української мови та літератури. Документація ведеться українською мовою. У кожному класі оформлені куточки державної символіки.

2. Кадрове забезпечення.

У 2022-2023 навчальному році штатними працівниками Захарівська філія була забезпечена на 100%. Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників. При підборі нових кадрів (навіть обслуговуючого персоналу) враховується фахова підготовка, особисті та колективні якості, працездатність, інші характеристики. Час диктує все нові і нові вимоги до вчителя, тому доречним зараз є вміння працювати з комп’ютером, оргтехнікою. 100 % педагогів школи пройшли навчання інформаційним технологіям по програмі «Основи інформаційно-комунікаційних технологій». Перспектива в освіті така, що вчитель, який не володіє навичками роботи на комп’ютері та не використовує їх у своїй діяльності, не відповідає освітнім вимогам, та не може ефективно забезпечувати навчально-виховний процес з учнями. Адміністрація школи показує приклад усім вчителям - не тільки керівник, а й заступники з НВР, володіють навичками роботи з комп’ютерною технікою, яка розміщена у кабінетах інформатики та кабінеті керівника : використовується для адміністративної роботи.

По якісному складу педагогічних працівників наша школа має 8 учителів з вищою кваліфікаційною категорію , 5 мають звання старшого вчителя , що говорить про значний досвід колективу. У закладі працювало педагогів пенсійнго віку - 3.За навчальний рік звільнень педагогічних працівників не було. Плинність кадрів у школі за 2022-2023 навчальний рік складає - 0 %.

3. Методична робота.

У школі діє певна система методичної роботи. ЇЇ сітка створена на діагностичній основі. Вже не один рік педколектив працює над проблемою “Особистісно-професійне становлення вчителя нової генерації в умовах сучасного навчального закладу”.

До реалізації завдань методичної роботи активно залучаються вчителі, які мають педагогічні звання та вищу кваліфікаційну категорію. Вони є керівниками шкільних методичних груп, творчих груп, наставниками молодих учителів. За їх активної участі проходять предметні тижні, методичні засідання, тощо. В організації науково-методичної роботи з педагогічними кадрами школи результативно використовуються можливості шкільного методичного кабінету, де сконцентровані нормативні документи про освіту, зразки підручників, програми з базових дисциплін, матеріали з досвіду роботи кожного учителя, матеріали діяльності шкільних методичних груп буклети учителів, науково-методична та психолого-педагогічна література, зразки оформлення шкільної документації, матеріалів на різноманітні конкурси.

У школі працювали методичні групи вчителів початкових класів,вчителів гуманітарного циклу,природничо-математичного циклу,методичні групи класних керівників та психолого-педагогічний семінар .Результативною була робота всіх методичних груп. Учителі провели відкриті уроки, виховні заходи, ділились досвідом роботи по проблемах, зросла їх педагогічна майстерність. Учителі школи йдуть в ногу з життям. Широко впроваджуються у практику інноваційні технології, суть яких полягає в тому, що навчання відбувається шляхом взаємодії всіх, хто навчається. З кожним роком нові інформаційні технології на уроках впроваджує все більше і більше педагогів школи. Використовуються у навчально-виховному процесі також проектно-рефлексивні, модульні технології, технології продуктивного навчання,елементи технологій дистанційного навчання.

У 2022-2023 навчальному році атестувалися 1 учитель . За результатами атестації учителю встановлено першу кв.категорію.

Педагоги школи активно залучаються до роботи у семінарах на базі закладів Новоукраїнської ОТГ .

Протягом року на засіданнях методичних груп обговорювались такі питання:

- шляхи реалізації загальношкільної методичної теми: « Підвищення результативності роботи педагогічного колективу шляхом вдосконалення педагогічної майстерності вчителів, творчого підходу до організації навчально – виховного процесу»;

- сучасні педагогічні технології у навчально – виховному процесі;елементи дистанційного навчання

- підвищення педагогічної майстерності вчителів;

- аналіз результативності виступу учнів у районному етапі учнівських олімпіад з базових дисциплін, різноманітних предметних конкурсах;

- аналіз гурткової та позакласної роботи з предметів;

- хід атестації педагогічних працівників школи та курсова перепідготовка;

- підготовка та проведення педагогічних рад

Згідно графіка проводилися предметні тижні: тиждень з правознавства,фізичної культури,англійської та української мов,екології,природознавства,хімії,біології,зарубіжної літератури. Проведено тиждень педагогічної майстерності молодих учителів.Пройшов творчий звіт вчителя,які атестувався в 2023 році,та виставка дидактичних і роздаткових матеріалів.

Предметні тижні – це своєрідний звіт про творчу співпрацю вчителів та учнів. Різні конкурси, змагання, вікторини, турніри, ігри доводять, що гра – це творчість, гра – це праця. Усі предметні тижні проведені на належному рівні.

У 2022-2023 навчальному році учителі проводили роботу з обдарованими дітьми. В школі був проведений І етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін. Проведення олімпіад здійснювалося відповідно до Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади. В ІІ етапі учнівських олімпіад школа взяла участь в запланованих олімпіадах.. Постійно займають призові місця протягом року у спортивних змаганнях спартакіади «Дружба». На засіданні ШМГ був проведений глибокий аналіз та розроблені заходи щодо покращення роботи з даного питання.

Учні школи брали участь в районних турнірах Всеукраїнських конкурсів: у математичному конкурсі «Кенгуру» (11 учнів), фізичному конкурсі «Левеня» (3 учні), історичному “Лелека”(7 учнів), знавців української мови ім. П. Яцика,

З метою виявлення та самореалізації обдарованих дітей учні школи залучаються до участі в шкільних, районних та обласних конкурсах.

Аналіз якісного складу та освітнього рівня педагогічних працівників школи дозволяють зробити висновок про можливість проведення навчально-виховного процесу на достатньому рівні.

4. Навчальна діяльність учнів.

Протягом 2022-2023 навчального року робота педколективу була спрямована на особистісно-зорієнтоване навчання і виховання школярів. Велика увага у школі приділяється охопленню дітей навчанням. Станом на 1 вересня 2022року до першого класу були залучені всі діти, яким виповнилось 6 років, а це 7 учнів.

Працювали такі гуртки: «спортивний гурток – керівник Андріяш О.П.- результати роботи-це участь та перемоги у районних та обласних змаганнях.

Згідно з річним планом проводились загальношкільні батьківські збори, на яких розглядались питання про стан навчально – виховного процесу, про харчування учнів у шкільній їдальні, про роботу з учнями, які стоять на внутрішкільному обліку, про роботу батьківського комітету.

У 2022-2023 навчальному році вивчався стан викладання фізичної культури та основ здоров’я. За результатами перевірки оформлені довідки та видані відповідні накази. Проведені всі заплановані наради при завідувачу філії. Перевірки свідчать про те, що особливу увагу педагогічний колектив школи приділяє підвищенню результативності уроку, забезпеченню усвідомлення учнями необхідності отримання знань, виробленню на заняттях практичних і пізнавальних умінь, здійсненню самостійної роботи та організації виконання домашніх завдань, здатності до самоорганізації, саморозвитку, застосуванню прийомів, що сприяють підвищенню навчальних досягнень школярів, розвитку обдарованості учнів.

Станом на 29 травня 2023року в школі навчалося 67 учнів.

Всі учні 1,3-8, класів переведені до наступних класів.1 учень - свідоцтво з відзнакою.

5.Аналіз виконання навчальних програм.

Школа працює за п’ятиденним режимом, мова навчання – українська. На виконання ст. 15 Закону України “ Про загальну середню освіту ” та Положень Концепції загальної середньої освіти .

З метою перевірки виконання навчальних планів і програм протягом навчального року проведені співбесіди з вчителями, перевірені класні журнали, проведено перевірку виконання уроків розвитку зв’язного мовлення, позакласного читання, лабораторних, контрольних робіт і тематичних оцінювань.

Календарні плани були складені з урахуванням забезпечення ба­зового рівня освіти, вікових особливостей учнів. Дотримано норми і строки проведення тематичних контрольних та лабораторно-практичних робіт, уроків розвитку зв’язного мовлення, позакласного читання, екскурсій.

Навчальні програми в 1-4 класах виконані за кількістю про­ведених уроків. Уроки позакласного читання та РЗМ проведені відповідно до вимог програми. Графік контрольних робіт виконано. Були проведені контрольні роботи з математики та української мови в 2-4 класах, у 5-8 класах з української мови, історії, англійської мови, математики, в 2-9 класах перевірена техніка читання .

Були перевірені кален­дарно-тематичні плани, навчальні програми та записи на сторінках предметів у класних журналах.

Тематичні оцінювання проводяться у різних формах, а саме: тести, контрольні роботи, усні опитування, практичні роботи, захист рефератів, семінарсько-практичні заняття.

За результатами перевірки встановлено, що станом на 29.05.2023 року інваріантна та варіативна складові частини навчальних планів виконано. Видано наказ по школі.

6. Виховна та позакласна робота.

Виховна робота на 2022-2023 навчальний рік спланована згідно з програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України. Метоювиховання є формування морально-духовної життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім'янин, професіонал.

Уся виховна діяльність була спрямована на реалізацію Законів України “Про освіту ” ,” Про загальну середню освіту” , державних національних програм. Проблема , над якою працював колектив : “ Формування і розвиток високоінтелектуально,свідомої особистості з активною громадською позицією,готовою до конкурентеного вибору свого місця в житті“.

Головна увага приділялась :

- Вихованню в учнів почуття громадянина України ;

- Формуванню особистості учня, формуванню його наукового світогляду, розвитку його здібностей і обдарувань ;

- Вихованню любові до праці, почуттю дбайливого господаря своєї школи, бережливого ставлення до шкільного і класного майна;

- Формуванню засад здорового способу життя ;

- Вихованню любові до природи, виробленню навичок екологічної культури ;

- Вихованню поваги до вчителів, батьків, людей похилого віку

Сьогодні школа – це передусім простір життя дитини, де вона здійснює перші кроки життєтворчості, готується до самостійної участі у соціальній діяльності. Педагоги прагнуть вибудувати виховний простір так, щоб він сприяв гармонізації відносин між дітьми і вчителями, школою і родиною. В Державній програмі «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладах України» визначені ціннісні ставлення особистостей майбутнього покоління нашої держави, які сьогодні в школі, а завтра стануть на шлях державотворення. Тому, класоводи і класні керівники, впроваджуючи у систему своєї роботи елементи, заходи, технології творчості мають певні здобутки у формуванні творчої компетентної життєдіяльної особистості школяра.

В школі постійно здійснюються заходи, які спрямовані на формування в учнів поваги до Конституції України, символів держави. У кожному класі створені куточки державної символіки.

Учні школи беруть активну участь у рухах: «Моя земля - земля моїх батьків», «Пам’ятати. Відродити. Зберегти.»

З метою профілактики злочинності та дитячої бездоглядності» у школі розроблені заходи, перевірені особові картки учнів пільгового контингенту. Відповідальним за відвідування учнями школи призначено заступника зф з навчально-виховної роботи Забілясту С.М. Учнів, які не відвідують школу без поважної причини нема.

Станом на 01.06.2023 року на внутрішньо шкільному обліку та на обліку у ВКМСН учнів нема. У вересні та у жовтні були відвідані сім’ї учнів пільгового контингенту і складені акти обстеження матеріальних умов проживання.

Регулярно проводяться профілактичні рейди: «Діти вулиць», «Канікули».

З метою правового всеобучу батьків 2 рази на рік проходять загальношкільні батьківські збори, на яких заступник директора з навчально-виховної роботи ознайомила батьків з кримінальною ситуацією у селі та про ступінь відповідальності підлітків у разі скоєння протиправних дій.

Протягом року питання виховної роботи розглядались на нарадах при керівнику, засіданнях ради школи, батьківських зборах,засіданнях методичного об’єднання класних керівників , проводились оперативні наради класних керівників, було видано ряд наказів по школі, що стосувались виховної роботи. Аналіз відвіданих уроків та виховних заходів показав, що виховна робота проводиться на достатньо належному рівні, використовуються як традиційні, так і сучасні технології виховання учнів. Чітко спланована робота методичного об’єднання класних керівників , проведено чотири засідання.

У школі працювали гуртки . Члени гуртків беруть активну участь у громадському житті школи. Часто представляли школу на районних змаганнях.

Велика увага приділялась розвитку учнівського самоврядування. Щопонеділка проводились учнівські лінійки, на яких черговий клас звітував по підсумках чергування та доповідав про поведінку учнів. Регулярно проводились рейди-перевірки дотримання санітарно-гігієнічних норм по класах.

Однією із складних проблем сучасної школи є наявність правопорушень серед дітей та підлітків. Усвідомлюючи відповідальність щодо попередження правопорушень серед неповнолітніх, профілактики насилля та жорстокості, яка покладається на загальноосвітні заклади, адміністрація школи вживала комплексних заходів, спрямованих на дотримання прав дитини, усунення чинників, які сприяють негативним явищам у дитячих колективах. Свідченням цього є ряд наказів, виданих по школі, проведена педагогічна рада “ Учнівське самоврядування є основною ланкою у становленні учнівського колективу “.

У школі створена і діє рада профілактики правопорушень, яка провела чотири засідання, на яких розглядались питання роботи з учнями, схильними до правопорушень. Рада вивчає виконання учнями внутрішкільного розпорядку та правил для учнів, розглядає випадки порушення дисципліни в школі, сім’ї та поза школою. Проводиться профілактична робота з учнями, які стоять на внутрішкільному обліку. За кожним з них закріплений громадський вихователь, кожний з них має індивідуальний план роботи.

Виховна робота здійснюється по таких напрямках : патріотичне, морально-етичне, правове, екологічне, превентивне, художньо-естетичне, фізичне.

. Було проведено традиційні тижні :

- Тиждень учителя

- Тиждень правових знань

- Тиждень казки

- Тиждень ОБЖ

- Тиждень книги

- Тиждень початкової школи

- Тиждень безпеки дитини

Проведено конкурси малюнків :

- Учитель – незгасна зоря ;голодомор 33-го ;скажемо СНІДу НІ!; права дитини і людини ; дитинства світ ; ми за здоровий спосіб життя ;мої права; тато мій солдат

Традиційно в школі проходять загальношкільні лінійки :

- річниця з дня визволення с.Захарівки у Великій Вітчизняній війні

- Вибори президента школи

- До Дня писемності та мови

- До дня соборності України

- До дня пам’яті героїв Крут та інші

Активну участь учні брали в різних акціях. Це такі як :

- Пам’ятники

- За чисте довкілля

- Чистодвір

- Зимуючі птахи

- Милосердя

- П’ять картоплин

- Збережи ялинку

- Посади дерево

Адміністрація школи відповідно до своїх посадових обов’язків тримає на контролі питання соціального захисту учнів пільгових категорій : дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей – інвалідів, дітей- учасників АТО.

Аналіз планів виховної роботи класних керівників свідчить про увагу педагогів до проблем прав дитини, їх змістом забезпечуються основні принципи виховання, а саме : національна спрямованість, цілісність, превентивність.

Проведення загальношкільних та класних заходів спрямоване на масове охоплення учнів позакласною діяльністю, в якій кожен вихованець може проявити власні здібності, нахили , інтереси. Залучення дітей девіантної поведінки здійснюється в спортивні гуртки та гуртки художньо-естетичної творчості. Здійснюється контроль за відвідуванням учнями школи (облік ведеться класними керівниками у класних журналах , заступник директора веде спеціальний журнал.)

Створена у школі система громадянської освіти та виховання, в основі якої лежить широке впровадження інноваційних педагогічних технологій, забезпечує ефективність навчально-виховного процесу, створює умови для соціалізації особистості, розвитку її здібностей, розкриває перспективи участі молоді у політичних та громадських структурах.

Адміністрацією школи планувались різні види внутрішкільного контролю за роботою педагогів – предметників та класних керівників : тематичний, класно-узагальнюючий, фронтальний, поточний, оглядовий. Під час планування внутрішкільного контролю дирекція дотримується таких принципів як планомірність, обгрунтованість, теоретична і методична підготовленість.

Проводячи чергування по школі, вчителі і учні слідкують за дотриманням правил поведінки у їдальні, громадських місцях.

Педагогічним колективом закладу вироблена стратегія дій для створення гармонійного розвитку дітей та молоді відповідно до завдань художньо-естетичного виховання.

Школою проводиться певна робота з профорієнтації та працевлаштування неповнолітніх. Ведеться облік довідок щодо навчання випускників.

Традиційно учні школи взимку беруть активну участь у природоохоронних акціях: «Допомога птахам», «Збережи ялинку»

Згідно Указу Президента України «Про проведення Весняної толоки з озеленення та благоустрою в школі були розроблені та проведені заходи по підготовці та проведені Весняної толоки з озеленення та благоустрою.

Першочерговим завданням у нашій роботі визначено зближення духовних, етично – педагогічних позицій педагогів, адміністрації та батьків.

Як показує практика, ставлення батьків до педагогів формується значною мірою через погляди і настрої дітей. Іноді явно неправі діти через свою емоційність, егоїстичність представляють дії вчителя в негативному плані, навіть розуміючи їх обґрунтованість. Упереджена інформація дітей призводить до неправильної оцінки батьками вчинків і позицій педагога, заважає взаєморозумінню педагога і сім’ї. Виходячи з цього, вчителі прагнуть не тільки підвищувати етичну обґрунтованість і переконливість своїх дітей, але й зміцнювати особисті контакти з сім’ями вихованців.

У школі склалась гарна традиція – відмічати подяками труд батьків. Як правило вручаються подяки батькам, які багато допомагають учителям, незалежно від того як навчаються діти.

Класні керівники широко впроваджують інтерактивні методи і форми роботи для формування у дітей цілісного ставлення до прекрасного. Різноманітні свята, заочні подорожі, рольові ігри, культпоходи до театрів і музеїв розвивають у школярів естетичний смак, поглиблюють їх знання про культурну спадщину рідного народу, пробуджують творчі бажання.

Велика увага в школі приділяється і фізичному вихованню учнів. В школі проводяться: день фізкультурника, змагання з волейболу, футболу, баскетболу та інші.

Таким чином, створена у школі система громадянської освіти та виховання, в основі якої лежить широке впровадження інноваційних педагогічних технологій, забезпечує ефективність навчально-виховного процесу, створює умови для соціалізації особистості, розвитку її здібностей, розкриває перспективи участі молоді у політичних та громадських структурах.

Педагоги школи глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов’язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому пріоритетними питаннями у виховній роботі школи залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації, спрямування їх у своїй діяльності керуватися загальнолюдськими цінностями, глибоко розуміти традиції свого народу. У зв'язку з цим виховна діяльність школи була спрямована згідно напрямків:

• Превентивне виховання.

• Морально-етичне виховання.

• Художньо-естетичне виховання.

• Громадянсько-патріотичне виховання.

• Трудове виховання.

• Фізичне виховання і пропаганда здорового способу життя.

• Економічне виховання.

• Екологічне виховання.

Дозвілля дітей у вечірній час було організоване згідно можливостей школи та на високому рівні. Також членами учнівського самоврядування систематично перевірялись робочі куточки у класах, вологе прибирання на перервах, стан озеленення школи. Згідно плану, щопонеділка відбувалися загальношкільні лінійки, де учні звітувалися за стан чергування по школі, проведену роботу.

На прохання завідувача філії учнівським самоврядуванням була підготовлена святкова частина вчителям ,які атестувалися.

7. Правовиховна робота.

У навчальному закладі з учнями організовано такі форми правового навчання і виховання:

- тематичні загальношкільні лінійки та класні години,

- конкурси інтелектуально-розважальної гри «Дебати».

- лекції, бесіди на правову тематику.

- анкетування.

- зустрічі з працівниками правоохоронних органів.

- уроки правознавства.

- олімпіади з правознавства.

- індивідуальні бесіди з важковиховуваними учнями.

- відвідування проблемних сімей вдома.

Педагогом-організатором школи Красновою О.В... регулярно і ефективно проводяться корекційно-розвивальні заняття з учнями групи ризику та учнями, що потрапили у складні життєві умови. За рахунок постійної профілактичної роботи, співпраці з органами внутрішніх справ, на обліку в кримінальній міліції у справах неповнолітніх Новоукраїнського РВ УМВС учні школи відсутні.

8. Соціальний захист.

Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у школі, проводиться згідно з діючим законодавством. На початок навчального року були підготовлені списки учнів пільгових категорій. Кількість дітей у них становить:

- сиріт і позбавлених батьківського піклування – 0;

- інвалідів – 1;

- чорнобильців – 0;

- багатодітних –7;

- учасників АТО -5

Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації школи. Також за бюджетний кошт діти з малозабезпечених сімей та діти позбавлені батьківського піклування щоденно отримують безкоштовне гаряче харчування у шкільній їдальні з розрахунку 20 грн. З опікунами дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування підтримується постійний зв'язок класних керівників, адміністрації школи.

9. Профорієнтаційна робота.

Професійна підготовка молоді починається ще в шкільні роки. Завдання школи – підготувати підростаюче покоління до свідомого вибору професії. Профорієнтаційна робота у Захарівській школі здійснюється під час навчально-виховного процесу: виховання трудових навичок у школярів під час прибирання території, розширення знань про професії на уроках, позакласні виховні заходи.
Активно в цьому році пройшов тиждень профорієнтаційної роботи. У ході тижня були проведені цікаві та інформаційно-насичені заходи. Дуже цікаво пройшов захід «Ярмарок професій», де учні вдало презентували свою майбутню професію.

10. Співпраця з батьками.

Виховання учня в школі і сім’ї – щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов’язаних з професіями, світом захоплень, родинними святами. Чергові з числа батьків слідкують за порядком під час загальношкільних заходів, беруть шефство над підлітками, що знаходяться на внутрішкільному обліку. Класні керівники тісно співпрацюють з сім’ями своїх вихованців: відвідують дитину вдома, спілкуються з родиною. Свої спостереження заносять до щоденника психолого-педагогічних спостережень. Керівником школи створено куточок для батьків, у якому розміщується вся необхідна для них інформація.

У цьому році проведено загальношкільні батьківські збори:” Родина та школа” , “Незабаром закінчення навчального року”.

11. Збереження і зміцнення здоров’я учнів та працівників.

Медичне обслуговування учнів та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази. Для якісного медичного забезпечення учнів запрошуються працівники ФАПу для проведення щеплень учнів та огляду на педикульоз. Працівники ФАПу організовують систематичне та планове медичне обслуговування учнів, забезпечують профілактику дитячих захворювань. Щорічно на базі центральної районної лікарні діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи у школі формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно цих списків видається наказ по школі. Медичне обслуговування працівників школи організовано також на базі Новоукраїнської ЦРЛ. Вони щорічно проходять поглиблений медичний огляд за графіком кабінету профогляду медичної установи. Працівники їдальні проходять медичні огляди два рази на рік. Огляди відбуваються за рахунок держбюджету. На проходження медичного огляду кожному працівнику школи виділяється один день. Проходження медичного огляду фіксується в санітарних книжках установленого зразка, які реєструються і зберігаються у медичного працівника школи Пухир С.Г...

Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального харчування дітей протягом перебування у школі. Організація харчування учнів закладу регламентується законами України «Про освіту» (ст. 25), «Про загальну середню освіту» (ст.22), «Про охорону дитинства» (ст. 5), Постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», іншими нормативними документами. Згідно з вищезазначеними документами, учні 1-4 класів забезпечуються безоплатним одноразовим харчуванням. Гаряче харчування 67учнів 1-9 класів відбувається згідно графіку на великих перервах у їдальні школи.

Цікавими оздоровчими заходами у школі є проведення традиційного Дня здоров’я, шкільної спартакіади, бесіди з лікарями ЦРЛ, показ відеофільмів про шкоду куріння, наркотиків, алкоголю, виступи працівників ФАПу на загальношкільних лінійках. У планах виховної роботи кожного класного керівника є розділ «заходи по збереженню життя і здоров’я дітей», де запланована певна робота оздоровчого характеру з класом.

12. Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Згідно річного плану роботи школи протягом 2022-2023 навчального року в закладі проводилась робота щодо забезпечення безпечної життєдіяльності та попередження дитячого травматизму серед учнів, яка була організована і проводилась відповідно до програми курсу «Основи здоров’я» та «Основи безпеки життєдіяльності», програми попередження побутового травматизму, рекомендацій Міністерства освіти і науки, Головного управління освіти і науки та інших нормативно-правових документів. На початку навчального року були видані накази про призначення відповідальних за протипожежну безпеку –Артеменко Ю.М..., та за роботу з попередження дитячого травматизму – заступника зав.ф. з навчальної роботи Забілясту С.М.

На початку року були складені акти-дозволи на проведення занять в спортзалі, кабінетах фізики, хімії, біології. Також в цих кабінетах є інструкції безпечної поведінки під час проведення практичних робіт, є журнали інструктажів учнів.

Тематичні бесіди з профілактики травматизму проводять класні керівники. В усіх класах проведені заплановані бесіди з попередження різних видів травматизму, записані пам’ятки на час канікул. Постійно проводяться додаткові бесіди у зв’язку з трагічними випадками, які сталися в районі, області або країні.

Згідно рекомендацій МОНУМС проводились навчальні екскурсії та навчальна практика протягом року. Під час навчальної практики класними керівниками та вчителями - предметниками проводились інструктажі з учнями та реєструвалися в журналі.

В школі ведеться систематично робота з профілактики ВІЛ/СНІДу. Класні керівники проводять цикл бесід «За здоровий спосіб життя» за тематикою, запропонованою Міністерством освіти. В методкабінеті є підбірка матеріалів і наочності на допомогу класним керівникам з профілактики вживання алкоголю, куріння, наркоманії, з профілактики ВІЛ/СНІДу, матеріали з пожежної безпеки, по дорожньому руху, з попередження травматизму при користуванні електроприладами тощо.

8 травня в школі проводився День ЦЗ. Було розроблено план проведення ЦЗ, організовані заняття по програмі ЦЗ,

Протягом року в школі проводились зустрічі з робітниками служби у справах сім’ї і молоді, які проводили бесіди з учнями 6-9 класів з профілактики вживання алкоголю, тютюнопаління, вживання наркотиків, профілактики захворювань на СНІД. Неодноразово учні зустрічались з сільським дільничним , який провів бесіди з учнями 6-9 класів про відповідальність за правопорушення, та правопорушення правил дорожнього руху.

В школі дотримуються правил протипожежної безпеки: є плани евакуації, є найперші засоби гасіння – вогнегасники, є запасні виходи; правила електробезпеки: справна електропроводка, є маркірування та кріплення розеток, вимикачів, відсутні оголені проводи. Загальний санітарно-гігієнічний стан задовільний, постійно ведеться вологе прибирання, провітрювання класних кімнат.

На початку року проведено медичний огляд учнів, проаналізовано результати, розглянуто на нараді та батьківських зборах.

Протягом року всім дітям згідно графіка проводили профілактичні щеплення. Класними керівниками проводилися бесіди по попередженню різноманітних захворювань; грипу, туберкульозу, кишкових захворювань, СНІДУ та атипової пневмонії.

В школі ведеться журнал обліку нещасних випадків, де реєструються всі випадки травматизму, які сталися в школі або вдома. За 2022-2023 навчальний рік нещасних випадків зареєстровано не було. Робота з охорони праці , безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи. На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності.

Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. В школі розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів, проведена відповідна робота з учителями. Причини виникнення травм з’ясовуються, аналізуються, відповідно до цього складаються акти та проводяться профілактичні заходи.

13. Фінансово-господарська діяльність.

Будівля школи прийнята в експлуатацію 52років назад. Але не зважаючи на великий вік та зношеність, адміністрація школи разом з колективом постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її у робочому стані. Фінансування потреб школи проводиться централізованою бухгалтерією відділу освіти Новоукраїнської РДА. Протягом навчального року систематично здійснювалася виплата заробітної плати, надбавок, доплат працівникам школи. Вчасно здійснювалися бухгалтерією проплати за спожиті школою енергоносії. Завдяки злагодженості відповідальних за економію працівників, школа не виходить за ліміти спожитих енергоносіїв та. За позабюджетні кошти здійснюється оформлення та оновлення школи , закупівля миючих дезінфікуючих засобів для харчоблоку, туалетів. За рахунок благодійних коштів батьків здійснено ремонти та підготовку класних кімнат до навчального року. Працівниками централізованої бухгалтерії шкіл міського відділу освіти планово проводиться інвентаризація майна. Завжди вчасно готується звітна документація, матеріали списуються, або оприбутковуються.

Адміністрацією школи приділяється достатньо уваги естетичному вигляду навчального закладу. Коридори, вестибюль школи поповнюються новими сучасними стендами, активно проводиться робота по озелененню коридорів. Подвір’я школи завжди прибране, доглянуте. На квітниках щороку висаджуються квіти, які протягом літа доглядаються учнями школи, своєчасно доглядаються дерева, кущі. Фарбується огорожа, біляться дерева. Обслуговуючим персоналом проводиться скошування трави на газонах, винесення та періодичне вивезення сміття з території школи. Вікна школи знаходяться в доброму стані.

Повноцінна підготовка нашої школи до нового навчального року стає проблематичною через відсутність коштів. Зрозуміло, я як директор використаю для цього усі можливі резерви: спонсорські кошти (якщо вони будуть), позабюджетні кошти, але їх недостатньо для такого обсягу робіт.

14.Управлінська діяльність.

Управління школою здійснюється згідно річного плану роботи школи, плану внутрішкільного контролю та календарних планів вчителів-предметників і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у школі і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників навчально-виховного процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.

У навчальному закладі в наявності усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу. З підключенням школи до мережі Інтернет стало можливим користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти і науки України, головного управління освіти, сайтами обласних інститутів післядипломної освіти, інших закладів освіти, що дає можливість оперативно й мобільно користуватися достовірною інформацією вчителям і адміністрації школи, вчасно знайомитися з новими документами та, навіть, їх проектами.

Контроль - це важлива, складна та об’єктивно необхідна функція управління. У школі ефективність здійснення контролю зумовлює якість реальних і подальше прогнозування бажаних показників розвитку закладу освіти, його навчально-виховного процесу та діяльності всього шкільного колективу. Контроль дозволяє тримати в полі зору управління найважливіші питання школи, своєчасно реагувати на відхилення від норми та на негативні явища, знаходити невикористані резерви, підтримувати оптимально трудову атмосферу в колективі. У школі адміністрацією використовується багато різних форм контролю за станом навчально-виховного процесу і , в першу чергу, таких традиційних як вивчення викладання стану предметів та виконання навчальних планів та програм, перевірка класних журналів, щоденників поведінки, тощо. Аналіз результатів внутрішньошкільного контролю знаходить відображення у рішеннях педагогічної ради школи, відповідних наказах по навчальному закладу. Крім контролю за рівнем знань та навчальних досягнень учнів проводяться систематичні дослідження стану відвідування занять та стану навчальної дисципліни. За результатами моніторингу адміністрація школи приймає певні управлінські рішення щодо конкретних учителів та учнів.

Враховуючи сучасні вимоги, стиль керівництва Захарівською філією більш близький до демократичного, так як більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи, створюється такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива й самостійність підтримується, повноваження делегуються. Завідувач філії у роботі з працівниками дотримується партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. На моє переконання, завдяки такому стилю керівництва у школі залишається мінімум агресивності, наявне творче вирішення справ; переважають такі методи керівництва як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей – шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе, поважливе, рідко з наказом. У зв'язку з цим я надаю колегам більше самостійності, відповідної їхній кваліфікації і характеру роботи, створюю необхідні умови для самореалізації. У кожному зі своїх підлеглих бачу, насамперед, особистість у всьому розмаїтті її людських якостей і властивостей. Таких якостей у адміністративній роботі вимагаю не тільки від себе, а й від своїх заступників .Будемо намагатися працювати краще.

Кiлькiсть переглядiв: 867

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.